PRORAIL

Met een trein moet je geen grappen maken

PRORAIL

Met een trein moet je geen grappen maken
Scroll

Hoe wijs je jongeren op gevaarlijk gedrag?

Gevaarlijk gedrag rond de spoorwegovergang is een serieus probleem. Maar hoe waarschuw je jongeren op de gevaren, zonder een belerend vingertje? Voor dit serieuze onderwerp schakelden we een niet-zo-serieus persoon in.

Met een trein moet je geen grappen maken

In radiocommercials maakte Jandino slechte grappen over gevaarlijk gedrag bij de spoorovergang. Niemand in de zaal lacht, want: Met een trein moet je geen grappen maken! Deze campagneregel kwam in alle andere middelen terug: banners, pre-rolls en (free) Spotify-radio.

Massaal doorgeklikt

Alle middelen verwezen naar de website met verdiepende content. Waaronder camerabeelden met commentaar van Jandino. En beknopte info over gevaren en gevolgen. De media dook er massaal op en de campagne werd nationaal nieuws. Bovendien deelde Jandino de campagne onder zijn 255.000 followers op Instagram. Dat alles leverde ruim € 160.000 aan mediawaarde op.